rejected

برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان و همچنین برنامه Occupation in Demand این استان بی شک محبوب ترین برنامه های مهاجرتی به کانادا برای متخصصان در سال اخیر بوده اند. دلیل محبوبیت این برنامه ها را می توان در چند فاکتور خلاصه کرد:

  • این برنامه ها نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرما در کانادا ندارند
  • میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها نسبت به برنامه های استان های دیگر بسیار سریعتر و در حدود 4 ماه می باشد
  • متقاضیان با نمره زبان آیلتس 4.5 نیز می توانند برای برنامه Occupation in Demand ثبت نام کنند

دلایل بالا باعث شده است که ظرفیت این برنامه ها در مدت کمتر از یک روز به حد نصاب برسد و متقاضیانی که در دوره کنونی موفق به ثبت نام در برنامه نشده اند باید خود را برای دوره بعدی آماده کنند. معمولا برنامه در سال 3 الی 4 مرتبه اعلام ظرفیت جدید می نماید.

اما نکته جالبتر شاید نحوه رسیدگی به پرونده ها و نتایج قبولی پرونده ها در استان باشد. شرکت آدیونا با بررسی 500 متقاضی دوره های گذشته که از سپتامبر 2015 تا می 2016 برای این برنامه اقدام کرده بوده اند به این نتایج رسیده است:

  • از بین متقاضیانی که در برنامه های نیروهای متخصص ساسکاچوان ثبت نام کرده اند در حدود 70 درصد قبول شده اند که آمار بسیار بالای قبولی می باشد.
  • پرونده حدود 15 در صد متقاضیان بازگشت داده شده است زیرا که این افراد به دلایل مختلف نتوانسته بودند مدارک کامل و مورد نیاز برنامه را ارائه کنند.
  • 15 درصد باقیمانده از متقاضیان نیز پرونده شان غیر مجاز شناخته شده و به اصلاح رد صلاحیت می شوند.

 

دلایل رد صلاحیت متقاضیان را می توان در 3 مورد طبقه بندی کرد:

  • متقاضی بدلیل امتیاز بندی نادرست از خود اقدام به ارسال مدارک نموده است در حالیکه 60 امتیاز قبولی برنامه را کسب نکرده است
  • متقاضی دارای تمکن مالی مورد نیاز برای اقامت در کانادا نمی باشد. معمولا از متقاضی درخواست می شود که نشان دهد حداقل مبلغ مورد نیاز به مهاجرت که برای یک فرد مجرد 12000$ کانادا می باشد را برای 3 ماه پیش از ثبت نام در برنامه در حساب بانکی خود داشته باشد و این مبلغ را در طول پروسه مهاجرت در حساب خود نگه دارد.
  • شغل و سابقه کاری متقاضی با کد شغلی که توسط او ادعا شده مطابقت ندارد و متقاضی سابقه متناسب با مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان را دارا نیست.

 

سعی ما در آدیونا بر این است تا با به کارگیری تجربه خود، متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تخصص را راهنمایی نموده و با بررسی دقیق پرونده آنها کاستی ها و نواقص را رفع کرده و با بهینه سازی پرونده، شانس مهاجرت افراد را بالا برده و آنها را در رسیدن به اهداف مهاجرتی خود یاری نماییم.