queue

دولت کبک قصد دارد سیستمی برای صف بندی متقاضیان ارسال پرونده مهاجرت نیروی متخصص کبک طراحی کند. این سیستم که اتاق انتظار مجازی نام دارد قرار است از تاریخ 13 جوون 2016 ( 24 خرداد 1395) از ساعت 8:30 بامداد به وقت مونترال  شروع به کار نماید.

در طی این دوره از برنامه نیروی متخصص کبک که ممکن است حداکثر تا تاریخ 20 جوون 2016 به طول بیانجامد، متقاضیانی که قبلا حساب کاربری آنلاین  ایجاد کرده اند، می توانند پرونده مهاجرتی خود را ارسال نمایند. اگر پرونده آنها قبول شده و موفق به دریافت دعوتنامه استانی کبک CSQ شوند می توانند با ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

برنامه کبک در این دوره پرونده 5000 متقاضی را بررسی می نماید. این 5000 نفر از تعداد 41000 نفری هستند که توانسته اند حساب کاربری ایجاد نمایند. پس از پایان این دوره آن دسته از متقاضیانی که موفق به ایجاد حساب کاربری نشده اند، می توانند با مراجعه به سیستم آنلاین برنامه نیروی متخصص کبک ( Mon projet Québec) اقدام به ایجاد آن نمایند و در دوره بعدی برنامه ثبت نام نمایند. در دوره آینده برنامه کبک که تاریخ آن هنوز مشخص نیست، 5000 متقاضی می توانند پرونده مهاجرتی خود را ارسال نمایند.

اتاق انتظار مجازی برنامه کبک به متقاضیان این امکان را می دهد که در زمان پیک ترافیک سایت، برای خود نوبت بگیرند. در طول مدت ثبت نام هر متقاضی که وارد سیستم آنلاین شود، به صورت خودکار به اتاق انتظار هدایت می شود و متقاضی می تواند نوبت خود و تعداد افراد جلوی خود در صف انتظار را مشاهده نماید.

برای متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه نیروی متخصص کبک این امکان وجود دارد که تا قبل از تاریخ 13 جوون 2016 پرونده خود را به روز رسانی نمایند تا در موقع باز شدن برنامه آن را ارسال کنند. به این نکته باید توجه داشت که داشتن نوبت در صف انتظار به معنی ارسال مدارک نیست و تنها 5000 نوبت اول امکان ارسال مدارک را دارا می باشند.

برای ارسال مدارک در زمان بازگشایی برنامه:

  • ابتدا با وارد اتاق انتظار شوید. این امکان فقط از ساعت 8:30 روز بازگشایی وجود دارد و تعداد متقاضیان درون صف انتظار و نوبت شما در صف برای شما نمایش داده می شود.
  • وقتی نوبت شما فرا برسد یک پیام صوتی همراه با پیغامی بر روی صفحه نمایش به شما خبر می دهد که نوبت شما برای ارسال مدارک است و شما به صورت خود کار وارد سیستم می شوید.
  • بعد از ورود به سیستم ارسال مدارک، شما حداکثر 10 دقیقه فرصت خواهید داشت تا مدارک را بازبینی و ارسال نمایید.

 

نکته قابل توجه این است که کسانی که دارای پیشنهاد شغلی از کارفرما در کبک می باشند و یا هم اکنون در کبک اقامت موقت دارند شمال محدودیت زمانی بالا نمی باشند و در هر زمان می توانند پرونده مهاجرتی خود را ارسال نمایند.