در جدیدترین دوره قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا که در تاریخ 21 سپتامبر 2016 (31 شهریور 1395)  برگزار شد، شاهد افزایش چشمگیر تعداد افرادی که موفق به دریافت دعوتنامه برای اخذ اقامت دائم کانادا شدند بوده ایم. این افزایش به نوبه خود باعث کاهش حداقل امتیاز قبولی برنامه اکسپرس اینتری شده است. در این دوره تعداد 1288 دعوتنامه برای متقاضیانی که دارای امتیاز 483 به بالا بوده اند صادر شده است.

کسانی که دعوتنامه دریافت کرده اند می بایستی مدارک خود رو جمع آوری کنند و در 60 روز آینده این مدارک رو برای اداره مهاجرت کانادا فرستاده و پروسه مهاجرت خود را تکمیل نمایند.

دوره قبلی اکسپرس اینتری که در تاریخ 7 سپتامبر 2016 برگزار شد نیز شاهد صدور 1000 دعوتنامه بود که متقاضیان با امتیاز بالای 491 موفق به دریافت ان شده بودند. قبل از این دوره ،در  بیشتر دوره های برگزار شده در سال 2016 تعداد دعوتنامه های صادر شده در حدود 750 تا 800 بوده است که می توان افزایش چشمگیر تعداد در این دوره را متوجه شد.

این افزایش تعداد دعوتنامه را می توان حاصل تمایل بیشتر اداره مهاجرت کانادا برای افزایش سقف مهاجران دانست تا تعداد مهاجران را به سطح تعیین شده برای سال 2016 برسانند.

با تغییراتی که قرار است جزییات آن در ماه نوامبر اعلام شود منتظر تغییر سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری خواهیم بود. به نظر می رسد که در سیستم جدید برای تحصیلات کانادایی و کسانی که دارای خانواده درجه یک در کانادا می باشند امتیازات ویژهای قائل خواهند شد.

در نمودار زیر می توانید تغییرات دوره های مختلف اکسپرس اینتری در سال 2016 تاکنون در مشاهده کنید.

express-entry-rounds-2016