Express Entry report 2015

در جدیدترین دوره قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری که در تاریخ 16 دسامبر 2016 (26 آذر 1395) برگزار شد متقاضیانی که قبلا اقدام به ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری نموده بودند و حداقل امتیاز 497 رو کسب کرده بودند توانستند دعوتنامه برای تشکیل پرونده اقامت دائم کانادا رو دریافت کنند.

این دوره که دوره 26 در سال 2016 و دوره 49 از ابتدای برنامه اکسپرس اینتری در سال 2015 می باشد، در واقع اولین دوره برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا می باشد که امتیاز بندی جدید باعث تغییر در ترکیب متقاضیان شده است. گرچه امتیاز پیشنهاد شغلی از 600 امتیاز به 200 و 50 امتیاز کاهش یافته است، اما با توجه به اینکه دیگر نیازی به دریافت مدرک اداره کار برای پیشنهاد شغلی نمی باشد و بسیاری از شرکت های توانسته اند افرادی که در شعب کشورهای دیگر کار می کردند به راحتی وارد کانادا کنند، در نتیجه افراد بیشتری موفق به دریافت 50 امتیاز آن شده اند.

از طرف دیگر افرادی که در گذشته دارای تجربه تحصیل در کانادا و اخذ مدارک تحصیلی کانادایی شده اند نیز موفق به دریافت 15 تا 30 امتیاز اضافه در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری شده اند .

پیش بینی امتیاز قبولی در چند دوره آینده

این تغییرات باعث شد تا امتیاز قبولی از 472 به 497 افزایش یابد. پیش بینی میشود که در چند دوره آینده امتیاز قبولی در حدود 490 بماند و پس از گذشت چند دوره و بیرون آمدن متقاضیان دارای پیشنهاد شغلی و یا تحصیلات کانادایی امتیاز قبولی کاهش داشته باشد و تا حدود 460 پایین بیاید. در این زمان است که سطح زبان و نمره آیلتس و همچنین سن متقاضی برای قبولی در برنامه اکسپرس اینتری تاثیرگذار خواهد بود و افرادی که سن زیر 30 سال و نمره آیلتس 8 به بالا هستند شانس قبولی خواهند داشت.

البته متقاضیان که دارای سن بین 30 تا 40 سال و نمره آیلتس 5 به بالا هستند هم می توانند با استفاده از برنامه های استانی و اقدام از طریق یکی از این برنامه ها و گرفتن نامینیشن استانی و افزایش امتیاز خود ، قبولی خود را تضمین نمایند.

شرکت آدیونا با تخصص در زمینه دریافت دعوتنامه استانی میتواند متقاضیان را در امر مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم کانادا یاری نماید. برای آگاهی از شرایط برنامه های استانی و امکان شرکت در آنها می توانید با آدیونا تماس بگیرید.