express-entry-44th-draw

برنامه اکسپرس اینتری در تاریخ 4 ژانویه 2017 (15 دی 1395) جدیدترین دوره خود را برگزار نمود. این اولین دوره در سال 2017 و دوره 51 از ابتدای این برنامه در سال 2015 است.

در این دوره باز هم رکورد تعداد دعوتنامه شکست و تعداد 2902 برای متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا صادر شد. دوره گذشته نیز شاهد رکورد 2878 بوده است که نشانه روند کلی افزایش تعداد دعوتنامه در سال 2017 را نشان میدهد.

حداقل امتیاز قبولی در این دوره 468 امتیاز بود که نسبت به دوره قبل 7 امتیاز کاهش داشته است. نکته دیگر قابل توجه برای امتیاز قبولی در این دوره این است که این دوره اولین دوره پس از قرعه کشی 20 آپریل 2016 می باشد که امتیاز قبولی به زیر 470 سقوط کرده است. این نشانه خوبی است برای افرادی که قسط دارند در دوره های آینده برنامه شرکت کنند و امتیاز آنها بین 450 تا 470 می باشد زیرا که این افراد شانس بیشتری برای دریافت دعوتنامه بری اقامت دائم کانادا خواهند داشت.

افرادی که شانس بالایی برای قبولی در برنامه اکسپرس اینتری را دارند دارای شرایط خاصی می باشند. برای نمونه داشتن مدرک زبان فرانسه و یا سابقه تحصیل در کانادا امتیاز اضافی برای افراد خواهد داشت ولی در کل می توان برای افراد مجرد و متاهل 2 نمونه مثال زد که شانس بسیار زیادی برای قبولی در برنامه اکسپرس اینتری خواهند داشت

برای افراد مجرد متقاضی باید حداقل شرایط زیر را داشته باشد:

  • سن زیر 30 سال
  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس
  • 3 سال سابقه کار
  • مدرک آیلتس با نمرات L 8 R 7 W 7 S 7

برای افراد متاهل نیز شرایط به صورت زیر خواهد بود

نفر اصلی پرونده :

1-سن زیر 30 سال

2- مدرک فوق لیسانس

3- 3 سال سابقه کار

4- مدرک آیلتس با نمرات L 8 R 7 W 7 S 7

و همسر متقاضی :

  • مدرک لیسانس
  • مدرک آیلتس با نمرات L 8 R 7 W 7 S 7

البته همانطور که قبلا هم گفته شده برای افرادی که دارای شرایط بالا نیستند و دارای سن بالاتر و یا مدرک آیلتس با نمره پایینتر می باشند هنوز امکان اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری وجود دارد. این متقاضیان نیاز به نامینیشن استانی (دعوتنامه) می باشند تا 600 امتیاز تکمیلی در سیستم اکسپرس اینتری به آنها اضافه شود.

برنامه های استانی مختلفی با شرایط مخصوص به خود هستند که می توانید چکیده ای از آنها را در اینجا ملاحظه نمایید.