express entry 2016

بیست و چهارمین دوره اکسپرس اینتری در سال 2016 و دوره 47 در کل در تاریخ 16 نوامبر 2016 ( 26 آبان 1395) برگزار گردید. این دوره در واقع آخرین دوره از برنامه اکسپرس اینتری بود که امتیازها بر اساس امتیاز بندی گذشته تعیین شده بود. تغییرات جدید از تاریخ 19 نوامبر 2016 اجرایی می شود.

نکته جالب توجه در این چند دوره گذشته افزایش بی سابقه تعداد دعوتنامه های صادر شده برای متقاضیان اقامت دائم کانادا می باشد. بیشترین تعداد دعوتنامه در تاریخ 2 نوامبر 2080 دعوتنامه بود که در این دوره به 2427 دعوتنامه افزایش داشت. این تعداد همچنین باعث کاهش امتیاز قبولی برنامه اکسپرس اینتری به 470 شد.

با تغییرات جدید که به زودی اعمال خواهد شد متقاضیان منتظر تاثیرات این تغییرات در حداقل امتیاز قبولی اکسپرس اینتری خواهند بود. با کاهش امتیاز پیشنهاد شغلی ( جاب آفر) بی شک شاهد افزایش رقابت شدید در بازه امتیاز 400 تا 450 خواهیم بود. به نظر می رسد که با کاهش امتیاز جاب آفر به 50 امتیاز ، امکان دارد که حداقل امتیاز قبولی برنامه افزایش یابد.

برنامه اکسپرس اینتری در سال 2017

در این شرایط بازهم تاکید ما بر گرفتن دعوتنامه استانی برای تضمین قبولی در برنامه نیروی متخصص کانادا می باشد. در سال 2017 باید شاهد بازگشایی برنامه های استانی متفاوتی باشیم.

  • برنامه استانی ساسکاچوان که بسیار محبوب می باشد و شرایط مناسبی دارید و افراد با سطح آیلتس 4 هم امکان قبولی در برنامه را دارند.
  • برنامه استانی آنتاریو که در سال 2017 به احتمال زیاد از سیستم کاغذی به آنلاین تبدیل خواهد شد. در این برنامه متقاضیانی که دارای امتیاز 400 به بالا در سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری هستند شانس گرفتن دعوتنامه دارند.
  • برنامه استانی منیتوبا که بسیار مناسب برای متقاضیانی هست که در استان منیتوبا ( وینیپگ) خانواده درجه یک دارند زیرا که داشتن خانواده درجه یک امتیاز بسیار بالایی در این برنامه دارد و قبولی شما رو تضمین می کند.
  • برنامه استانهای آتلانتیک ( نواسکوشیا ، نیوبرانزویک و پرنس ادوارد) که از آغاز سال جدید میلادی افزایش ظرفیت دریافت کرده اند و فعالانه به دنبال افزایش جمعیت خود می باشند.