مهاجرت به ونکوور

شهر ونکوور در برتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا کانادا اعلام کرد که برنامه مهاجرتی جدیدی برای نیروهای متخصص بازگشایی کرده است. استان بیان داشته که این برنامه در راستای روند  تقاضای نیروی کار و اولویت‌های اقتصادی بریتیش کلمبیا طرح ریزی شده است.

با دنباله روی از روش مهاجرتی استان های دیگر مبنی بر سیستم ابراز تمایل اولیه متقاضی ( EOI )، سیستم مهاجرتی بریتیش کلمبیا نیز بر اساس امتیاز بندی تعیین می کند که متقاضی شرایط لازم برای تشکیل پرونده مهاجرت دارا می باشد یا خیر. این امتیاز بر اساس فاکتورهای مختلف از قبیل سطح تحصیلات، سابقه کار مرتبط و پیشنهاد شغلی که هر کدام نشان دهنده توانایی متقاضی برای موفقیت در بازار کار و کمک به بهبود اقتصاد استان می باشد، تعیین می شوند.

در بیانیه فرماندار بریتیش کلمبیا، صنعت تکنولوژی و کامپیوتر این استان به عنوان نمونه‌ای مثبت ذکر شده که در حال گسترش با سرعت بیشتری نسبت به کل اقتصاد منطقه است. برای بیشتر کارفرمایان، جذب استعدادهای تازه امری حیاتی، مخصوصاً در رشته های فوق تخصصی می باشد. سیستم مهاجرتی جدید بریتیش کلمبیا (SIRS)، به کارفرمایان امکان دسترسی سریع به بازار کار جهانی برای حمایت از گسترش و پیشرفت بیزنس ها را می دهد.

ثبت نام در برنامه نیروی متخصص استان بریتیش کلمبیا

برای دریافت دعوت‌نامه استانی جهت تشکیل پرونده مهاجرتی متقاضی نیاز به کسب حداقل امتیازی در سیستم امتیاز بندی استان می باشد. حداقل امتیاز با توجه به برنامه‌های مختلف استان متفاوت است. حداکثر امتیاز موجود 200 امتیاز می باشد که به 2 بخش فاکتورهای اقتصادی (120 امتیاز) و فاکتورهای نیروی انسانی (80 امتیاز) تقسیم بندی شده است.

این برنامه در اصل بدعتی در زمینه برنامه‌های مهاجرتی استانی در کانادا می باشد که فقط بخش خاصی از مهاجران را جذب می نماید. تقریباً 60 درصد امتیاز موجود در پیشنهاد شغلی متقاضی و همچنین محل کار در استان بریتیش کلمبیا می باشد. فاکتورهای نیروی انسانی شامل سطح تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان انگلیسی متقاضی می باشد.

این برنامه با استقبال کارفرمایان در استان مواجه شده است. در سخنرانی مسئولان اداره کار و توریسم استان نیز به این موضوع اشاره شده است که استان نیاز به جذب نیروی متخصص و کارآفرینانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، جهت ادامه رشد اقتصادی دارا می باشد. برنامه‌های مهاجرتی باید به صورت مؤثر و در اسرع وقت اقدام به جذب افراد مناسب برای رشد کسب‌وکار در بریتیش کلمبیا نمایند.