Canada Permanent Residence Card

نمونه کارت های اقامت دائم فعلی کانادا (قبل از اعمال تغییرات جدید)

دولت کانادا اعلام کرده است که تغییر در کارت های اقامت دائم کانادا (PR Card) شامل امکانات امنیتی پیشرفته ای خواهند بود تا با تکنولوژی روز همگن شود.

افرادی که به تازگی اقامت دائم کانادا را کسب می کنند (PR) به صورت خودکار و جز پرونده مهاجرتی خود کارت جدید را دریافت خواهند کرد. افرادی که مقیم کانادا هستند فقط لازم است که هنگامی که اعتبار کارت فعلی آن ها به پایان رسید برای گرفتن کارت جدید اقدام کنند. کارت های اقامت دائم این افراد در حال حاضر معتبر می باشند.

تغییر در کارت های اقامت دائم کانادا شامل موارد زیر است:

  • مشخصات جدید برای تصویر بر روی کارت
  • حذف شدن نوع مهاجرت از روی کارت
  • اضافه شدن کارکتر های نام: از 20 کارکتر برای فامیلی و 15 کارکتر برای اسم کوچک، به 28 کارکتر برای هر کدام از قسمت های اسم کوچک و فامیلی
  • امکانات امنیتی جدید: شامل جوهر هایی در برابر کپی برداری مقاوم هستند، یک نوار فلزی جدید درون کارت و یک تراشه رادیویی (RFID) که دارای شماره شناسایی منحصر به فرد کارت می باشد

بنا به گفته دولت کانادا، تراشه رادیویی موجود در کارت فاقد هرگونه اطلاعات شخصی می باشد. این تراشه تنها یک شماره شناسایی در خود دارد.

هنگامی که دارنده کارت اقامت جدید از مرز زمینی عبور می کند، کارت اقامت دائم او توسط دستگاه هایی که تراشه رادیویی را اسکن می کنند خوانده می شود. هنگامی که تراشه خوانده شد، شماره شناسایی منحصر به فرد هر کارت به پایگاه داده فرستاده می شود و نقش یک کلید برای بازیابی اطلاعات فرد از پایگاه داده را ایفا می کند. در حالی که خودرو به گیشه مرزبانی نزدیک می شود، این اطلاعات به مامور مرز بانی نمایش داده می شود.

نصب دستگاه هایی که توانایی خواندن تراشه های RFID را دارا می باشند قرار است از 2016 شروع شود.