children

در تصمیمی که شاید هزاران متقاضی مهاجرت به کانادا در برنامه های مختلف مهاجرتی را تحت تاثیر قرار دهد، دولت فدرال کانادا اعلام نمود که فرزندان زیر 22 سال  از این به بعد در پرونده مهاجرتی والدین به عنوان همراه خواهند بود. این قانون قرار است از پاییز 2017 اجرایی شود.

در حال حاضر فرزندان زیر 19 سال می توانند در پرونده مهاجرتی والدین خود به عنوان همراه باشند و فرزندان بالای 19 سال می بایستی برای مهاجرت به کانادا جداگانه پرونده مهاجرتی تشکیل دهند.

این تصمیم با استقبال بسیاری از کسانی که برای خانواده خود اقدام به تشکیل پرونده اقامت دائم کانادا می کنند مواجه شده است زیر که از این بعد فرزندان 19 تا 21 سال هم می توانند اقامت دائم دریافت نمایند.

تحصیلات  فرزندان مهمترین دلیل برای تغییر این قانون است

اداره مهاجرت در بیانیه خود اعلام داشته است که دلیل اصلی برای این تصمیم تحصیلات فرزندان می باشد و اینکه بسیاری از فرزندان در دوره تحصیل خود هنوز به والدین خود وابسته هستند. به همین دلیل دولت کانادا برای تشویق فرزندان برای ادامه تحصیل در دوره ای بالاتر این تصمیم را اخذ نموده است.

همچنین دولت کانادا این نکته را در نظر داشته است که فرزندان بین 19 تا 22 سال به تنهایی خود شرایط دریافت اقامت از طریق برنامه های نیروی متخصص رو ندارند و این باعث جدایی یک خانواده از هم می شود. بسیاری از فرزندان در این سن دارای تجربه کاری لازم برای برنامه نیروی متخصص را دارا نیستند بنابراین تغییر سن فرزندان وابسته به آنها این امکان را میدهد که اقامت دائم کانادا را اخذ نموده و همچنین تحصیلات خود را ادامه دهند.