مهاجرت به استرالیا برای مهندسین

مهندسین همواره دارای جایگاه ویژه در زمینه اقدام برای مهاجرت از طریق نیروی متخصص به استرالیا را داشته اند. به عنوان نمونه اکثر رشته های مهندسی در لیست مشاغل مورد استرالیا قرار دارند و برای ارزیابی مهارت‌های آن‌ها نیازی به داشتن سابقه کاری نیست.

این مقاله، توضیحاتی را در زمینه تغییرات که در جهت ساده تر شدن مهاجرت مهندسین به استرالیا می دهد. این تغییرات شامل :

  • آسان تر شدن ارزیابی مهارت‌های مهندسین از قبیل : تغییرات در زمینه نیازمندی‌های زبان انگلیسی ،اولویت در بررسی پرونده‌های مهاجرتی و ارزیابی مدارک فوق لیسانس و دیپلم حرفه ای
  • قابلیت استفاده از ویزا زیر شاخه 476 که مخصوص تازه فارغ‌التحصیلان مهندسی می باشد.
  • اسپانسر ایالتی: رشته های مهندسی در لیست مشاغل مورد نیاز تمام ایالت‌های و مناطق استرالیا می باشند که برتری بزرگی برای مهندسین متقاضی مهاجرت به کانادا می باشد.

تغییرات مثبت در ارزیابی مهارت‌های مهندسین برای مهاجرت به استرالیا

1. مهارت‌های زبان انگلیسی

مهندسین متقاضی مهاجرت به استرالیا نیازمند ارائه مدرک زبان برای ارزیابی مدارک تحصیلی و شغلی خود می باشند. تا چندی پیش تنها مدرک قابل قبول برای این منظور مدرک آیلتس بود. از این به بعد مدرک تافل نیز برای ارزیابی مدارک مهندسین قابل قبول می باشد. همچنین متقاضیان می توانند برای کسب حدنصاب از نمره چندین امتحان استفاده کنند.

2. ارزیابی سریع پرونده

با روش ارزیابی سریع ارزیابی مدارک متقاضیان ظرف مدت 5 روز انجام می شود. این ارزیابی در گذشته تا 13 هفته به طول می انجامید.

3. قابلیت ارزیابی مدارک فوق لیسانس

معمولاً متقاضی نیازمند داشتن مدرک لیسانس معتبر هستند تا نیاز به نوشتن گزارش اثبات مهارت‌های شغلی ( CDR ) نداشته باشند. نوشتن CDR بسیار زمان‌بر و نیاز به داشتن تخصص در امر نوشتن آن دارد.

برخی مدارک فوق لیسانس استرالیایی از این پس نزد مرجع ارزیابی مهارت‌های مهندسین معتبر خواند بود حتی اگر متقاضی مدرک لیسانس خود را در خارج از استرالیا گذرانده باشد. بدین ترتیب این افراد می توانند از مدرک فوق لیسانس استرالیایی خود برای ارزیابی مدارک مهندسی استفاده نمایند.

4. ویزا نیروی متخصصین تازه فارغ‌التحصیل زیر شاخه 476

اگر متقاضی در طی 2 سال گذشته مدرک مهندسی دریافت کرده باشد واجد شرایط گرفتن ویزای 18 ماه کاری زیر شاخه 476 می باشد.

مدرک تحصیلی اخذ شده باید در مقطع لیسانس و بالاتر باشد. همچنین مدرک تحصیلی شما باید از دانشگاه‌هایی باشد که تحت قرارداد Washington Accord باشد و یا از دانشگاه‌هایی که توسط اداره مهاجرت استرالیا معرفی شده اند. معمولا در ایران دانشگاه تهران و امیرکبیر در این دسته هستند.

این ویزا تا حدودی شبیه به ویزا زیر شاخه 485 است. فرق ویزای زیر شاخه 476 با زیر شاخه 485 در این است که متقاضی می تواند واجد شرایط ویزای 476 ویژه فارغ‌التحصیلان باشد حتی اگر در استرالیا تحصیل نکرده باشد.

5. گرفتن اسپانسر ایالتی

رشته‌های مهندسی از رشته های دارای سابقه خوب درگرفتن اسپانسر ایالتی می‌باشند. مشاغل مهندسی در لیست مشاغل مورد نیاز تمام ایالت‌ها و محدوده های استرالیا می باشند. داشتن اسپانسر ایالتی علاوه بر بالا بردن امتیاز شما، باعث ایجاد اولویت بررسی پرونده شما در سیستم انتخاب ویزا (Skill Select) استرالیا می‌گردد.

چنانچه شما مایل به مهاجرت به استرالیا هستید و مایلید تا از این تغییرات جدید در جهت تسریع پرونده خود استفاده کنید، با آدیونا تماس بگیرید تا مشاورین با تجربه ما شما را در این امر یاری کنند.