امسپرس اینتری ساسکاچوان

برنامه استانی ساسکاچوان یکی از محبوبترین برنامه های مهاجرتی کانادا در حال حاضر می باشد. استان ساسکاچوان شرایط مناسبی از نظر امتیاز بندی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا ایجاد کرده است تا افرادی که دارای تخصص های مورد نیاز این استان هستند بتوانند به راحتی به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم کسب نمایند. مهمترین دلیل محبوبیت برنامه استانی ساسکاچوان , عدم نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی ( Job Offer ) برای اقدام از طریق این برنامه هست .

برنامه استانی ساسکاچوان به 2 زیر شاخه اکسپرس اینتری و OID تقسیم بندی میشود. این 2 برنامه از نظر لیست مشاغل و امتیاز بندی استانی کاملا به هم یکسان هستند. تفاوت برنامه ها در شرایط زیر میباشند:

  • برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان متقاضی باید ابتدا پرونده اکسپرس اینتری فدرال را تشکیل داده باشد. این در حالی است که برای برنامه OID نیازی به پرونده اکسپری اینتری نیست.
  • برای شرکت از طریق برنامه اکسپرس اینتری ساسکاچوان متقاضی قبل از اینکه بتوانند اقدام به تشکیل پرونده نماید، باید در سیستم امتیاز بندی برنامه نیروی متخصص فدرال 67 امتیاز لازم را کسب نماید در حالیکه برای برنامه OID نیازی به این کار نیست و فقط کسب 60 امتیاز در سیستم برنامه استانی کافی می باشد.
  • برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری متقاضی باید در امتحان آیلتس (IELTS) نمره حداقل 6 در هر مهارت رو کسب نماید. در حالیکه در برنامه OID حداقل نمره زبان آیلتس 4.5 می باشد.
  • مدت زمان بررسی پرونده های اکسپرس اینتری معمولا سرعت بیشتری نسبت به پرونده های OID دارند.

ظرفیت پذیرش متقاضی

برنامه استانی ساسکاچوان در هر سال بین 2500 تا 3000 نفر متقاضی برای هر یک  برنامه محبوب خود یعنی اکسپرس اینتری و OID در نظر میگیرید و در دوره هایی از پیش اعلام نشده اقدام به بازگشایی برنامه می نماید.  معمولا در هر دوره بین 500 تا 700 نفر که از قبل تشکیل پرونده داده اند و مدارک خود را آماده کرده اند می توانند در هنگام باز گشایی این برنامه ها مدارک خود را ارسال نمایند.

زمان بندی  پذیرش متقاضی و  مراحل بررسی مدارک

همانطور که قبلا توضیح داده شد ، اعلام ظرفیت برنامه به صورت کاملا تصادفی در طول سال انجام میگردد و در هردوره تعدادی ظرفیت برای پذیرش متقاضی ایجاد می شود. بر طبق تاریخچه این برنامه که از سال 2015 آغاز به کار کرده است ، معمولا استان به صورت میانگین  تقربیا 2 ماه یکبار ظرفیت جدید اعلام می کند.

افرادی که موفق به ثبت پرونده و ارسال مدارک می شوند مدارک آنها توسط استان بررسی  شده و پس از مدتی نتیجه به آنها میگردد. استان معمولا هر 4 ماه یکبار، میانگین زمان بررسی مدارک در 4 ماه گذشته را اعلام می کند که معمولا بین 2 الی 5 ماه می باشد.

متقاضیان معمولا یکی از 3 جواب زیر را در انتهای پرونده خود دریافت می نمایند:

  • Nominated: به این معنی که متقاضی از طرف استان نامزد دریافت اقامت دائم کانادا شده است و پرونده آنها برای بررسی جوانب دیگر پرونده به اداره مهاجرت فدرال فرستاده می شود.
  • Rejected: به این معنی که متقاضی شرایط لازم برای قبولی در این برنامه را نداشته است. دلایل مردود شدن پرونده معمولا به این دلیل است که شخص نتوانسته است 60 امتیاز از 100 امتیاز لازم در سیستم امتیاز بندی برنامه را کسب نماید. مهمترین دلایل اما مرتبط نبودن وظایف شغلی شخص با مشاغل مورد نیاز استان و یا نداشتن تمکن مالی لازم مورد نیاز برای مهاجرت از طریق این برنامه می باشد.
  • Returned: به این معنی که متقاضی فراموش کرده است مدارک لازم را در پرونده خود ارسال نماید و پرونده آنها بازگشت داده می شود و آنها میتوانند در دوره بعدی بازگشایی برنامه با پرداخت هزینه ثبت نام مجدد اقدام به ارسال پرونده جدید نمایند.

افرادی که در برنامه استانی قبول می شوند و موفق به دریافت دعوتنامه استانی میگردند باید مدارک خود را برای اداره مهاجرت فدرال ارسال نمایند تا تصمیم گیری نهایی در مورد پرونده مهاجرتی آنها انجام شود و در صورت قبولی اقامت دائم متقاضی و خانواده همراه آنها صادر می گردد.

تمکن مالی مورد نیاز برای استان

برای اقدام به مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی استان ساسکاچوان متقاضی میبایستی حداقل مبلغ مورد نیاز برای پرداخت هزینه های ابتدایی خود در استان را در حساب بانکی در ایران چه به صورت ریالی و یا به چه صورت ارزی نشان دهد. جدول تمکن مالی لازم بر اساس تعداد اعضای خانواده در زیر آمده است. نکته مهم در مورد تمکن مالی این است که این مبلغ می بایستی از 3 ماه قبل از ارسال پرونده در حساب بانکی متقاضی بوده و مانده حساب از این مقدار در طول 3 ماه گذشته پایینتر نیامده باشد.

حداقل معیارهای مورد نیاز قبولی

  • باز کردن پرونده اکسپرس اینتری
  • گرفتن حداقل 60 امتیاز از 100 امتیاز در امتیاز بندی ساسکاچوان
  • داشتن حداقل نمره مدرک زبان مورد نیاز برای اکسپرس اینتری 
  • داشتن تحصیلات دبیرستان به بالا که معادل سازی با مدارک کانادا شده باشد
  • داشتن حداقل 1 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی در 10 سال گذشته در مشاغل مورد نیاز استان ساسکاچوان
  • داشتن تمکن مالی

در اینجا میتوانید پاسخ سوالات متداول برنامه مهاجرتی ساسکاچوان رو مطالعه کنید

امتیاز بندی اکسپرس اینتری ساسکاچوان