استان کبک در کانادا برنامه مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری دارد که متقاضیان واجدالشرایط و خانواده آن ها را جذب می کند. این برنامه منحصرا توسط وزارت مهاجرت کبک (Ministère de l’Immigration, de la Diversité et de l’Inclusion) اداره می شود. کبک جامعه ای مدرن و برابر دارد که از سال 2004 بیش از 45,000 نفر مهاجر جدید استقبال کرده است. درحالیکه زبان رسمی استان کبک فرانسوی می باشد، انگلیسی در شهر های بزرگ و بیزنس های استان به فراوانی صحبت می شود. تحت برنامه سرمایه گذاری استان کبک، درآمد حاصل از مبالغ سرمایه گذاری شده در استان صرف بهبود برنامه های حمایتی از بیزنس های کوچک و متوسط، و همچنین، کمک برای ورود مهاجران و اقلیت ها به بازار کار استان خواهند شد.

استان کبک متقاضیانی را که واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری هستند را انتخاب می کند و به آنها گواهی Quebec Selection Certificate اعطا می کند. این گواهی به متقاضی و خانواده وی اجازه خواهد داد تا از دولت فدرال کانادا درخواست اقامت دائم بدون قید و شرط نمایند و در نهایت، پس از گذراندن زمان مورد نیاز در کانادا، برای شهروندی اقدام نمایند.

به علت ظرفیت محدود برنامه، استان کبک سالیانه فقط تعداد محدودی را از این طریق می پذیرد و به آن ها و خانوادشان اقامت دائم کانادا اعطا می کند. از این رو پیشنهاد می شود که متقاضیانی که شرایط برنامه را دارا می باشند هرچه زود تر و قبل از پایان ظرفیت 1900 نفر برنامه اقدام نمایند.

 

در حال حاضر بزنامه سرمایه گذاری استان کبک تا 28 فبریه 2017 باز خواهد بود. برنامه تنها 1900 نقر را در این دوره می پذیرد به همین جهت قویا پیشنهاد می کنیم که افراد علاقه مند سریعا و قبل از پایان طرفیت اقدام کنند.

مزایای مهارجت از طریق سرمایه گذاری کبک نسبت به دیگر روش های مهاجرتی

سرمایه گذاری کبک

شهر کبک

  • پایین ترین میزان سرمایه گذاری: در حال حاضر این برنامه در بین برنامه های مهاجرتی از طریق سرمایه گذاری در دنیا پایین ترین میزان سرمایه گذاری مورد نیاز را دارد. برای مقایسه، مبلغ سرمایه گذاری برنامه سرمایه گذاری انگلستان 2,000,000 پوند انگلیس، برنامه سرمایه گذاری امریکا 500,000 دلار آمریکا (با ریسک) و حتی برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا 2,000,000 دلار کانادا می باشد.

  • نبود نیاز برای مدرک انگلیسی و یا فرانسوی: متقاضیانی که برای این برنامه اقدام می کنند نیازی به داشتن مدرک و یا یادگیری زبان دیگری ندارند و حتی در جلسه مصاحبه آنها، مترجم حضور خواهد داشت.

  • نبود قید و شرط برای اقامت: برخلاف بسیاری از برنامه های سرمایه گذاری مهاجرتی که به همراه انتقال وجه و سرمایه گذاری شروط دیگری نیز برای اقامت دارا می باشند، این برنامه هیچ محدودیتی را برای متقاضی ایجاد نمی کند.

  • نبود ریسک سرمایه گذاری: متقاضیان این برنامه با یکی از موسسات مورد تایید استان کبک قرارداد سرمایه گذاری امضا کرده و موسسه متعهد می گردد که مبلغ متقاضی را در برنامه های مورد نظر استان سرمایه گذاری کند. این مبلغ تنها بعد از تایید متقاضی توسط اداره مهاجرت کبک به موسسات مالی انتقال پیدا می کند به همین جهت ریسکی به معنا انتقال پول و سپس رد شدن پرونده وجود ندارد.

 

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک

  • دارا بودن حداقل دارایی 1,600,000 دلار کانادا که از طریق قانونی بدست آمده باشد. این مبلغ می تواند شامل هدایایی که قبل تر از 6 ماه گذشته دریافت کرده اید نیز باشد. برای نشان دادن این دارایی می تواند از املاک، سهام، مبالغ در بانک و … استفاده کرد. شخص متقاضی به تنهایی و یا به همراه دارایی های همسرش باید بتواند نشان دهد که این حداقل مبلغ را دارا می باشد.
  • داشتن سابقه مدیریتی مورد تایید به مدت حداقل دو سال از پنج سال قبل از اقدام برای فرستادن پرونده.
  • متقاضی قصد زندگی در استان کبک کانادا را داشته باشد و همچنین قرارداد سرمایه گذاری با یکی از موسسات مالی مورد تایید استان کبک برای سرمایه گذاری در استان امضا کرده باشد.
  • شرایط ویژه برای افرادی که از سطح زبان فرانسوی خوبی برخوردار هستند: این افراد می توانند خارج از چهارچوب ظرفیتی و زمانی برنامه اقدام کنند. افرادی که مدرک زبان فرانسوی ندارند باید در زمان های مورد نظر و جزو ظرفیت برنامه اقدام به فرستادن پرونده بکنند.

موارد بالا شروط لازم برای اقدام برای برنامه سرمایه گذاری استان کبک می باشند (به غیر از شرط ویژه برای دارندگان مدرک فرانسوی). همانطور که مشخص است در شرط اول و دوم (دارایی و سابقه مدیریتی) تعاریف و نحوه اثبات این شرایط با توجه به تعریف اداره مهاجرت کبک می باشد و به همین جهت لازم است تا با صحبت با مشاورانی که به قوانین و آیین نامه های کبک احاطه کامل دارند از داشتن شرایط بالا اطمینان حاصل کنید.

برای مثال سابقه مدیریتی لزوما به معنای صاحب کسب و کار بودن نیست و افرادی که به عنوان پزشک، کارمند و … نیز فعالیت می کنند ممکن است که شرایط مدیریتی مورد نظر کبک را دارا باشند.

سرمایه گذاری برای مهاجرت به کبک

نمایی از شهر مونترال در استان کبک

مراحل و هزینه های برنامه

15,000 دلار کانادا: هزینه دولتی استان کبک برای بررسی پرونده که شامل شخص متقاضی و تمامی همراهان می شود.

8000 دلار کانادا: هزینه قرارداد شرکت آدیونا برای انجام تمام امور مهاجرتی مربوط به پرونده که در سه مرحله از متقاضی دریافت می شود.

هزینه های متفرقه: شامل ترجمه مدارک، ارزیابی ملک ها، صورت های مالی و …. می باشد که با توجه به سابقه متقاضی متغیر می باشد. چنانچه مایل هستید از میزان حدودی این هزینه ها آگاه شوید می توانید به صورت رایگان با دفتر مهاجرتی آدیونا تماس گرفته و پس از بررسی شرایط شما، حدود تقریبی این هزینه ها برای شما مشخص خواهد شد.

240,000 دلار کانادا: این مبلغ که همان مبلغ سرمایه گذاری این برنامه است، پس از پایان تمام مراحل و قبل از صادر شدن ویزای شما به یکی از موسسات مورد تایید استان کبک واریز می شود.

مراحل برنامه سرمایه گذاری استان کبک

1. پس از تماس با شرکت آدیونا و صحبت با مشاورین خبره ما از واجد شرایط بودن برای این برنامه آگاه خواهید شد.

2. آماده سازی کامل پرونده مهاجرتی با توجه به شرایط و دستورالعمل های دولت و پرداخت هزینه دولتی بررسی پرونده به استان کبک.

3. متقاضی از انتخاب پرونده برای پردازش آگاه خواهد شد و در صورت لزوم مدارک تکمیلی توسط دولت کبک درخواست خواهد شد.

4. از متقاضی برای حضور در مصاحبه دعوت به عمل خواهد آمد که این مصاحبه با حضور مترجم فارسی به انگلیسی/فرانسوی برگزار خواهد شد.

5. متقاضیان واجد شرایط گواهینامه Quebec Selection Certificate به همراه درخواست انتقال پول به موسسات مالی کبک را دریافت خواهند کرد. این درخواست به متقاضی به مدت 110 روز فرصت می دهد تا مبلغ سرمایه گذاری را به موسسات مالی استان کبک انتقال دهد.

6. شرکت آدیونا درخواست اقامت متقاضی را به سازمان شهروندی و اقامت کانادا می فرستد تا پس از آزمون های پزشکی و امنیتی ویزای ورود برای متقاضی و خانواده وی صادر می گردد.

 

جهت ارزیابی شرایط شما برای برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در استان کبک می توانید با دفاتر ما تماس گرفته تا شرایط شما را رایگان بررسی کنیم.