2017-immigration-programs

در چند سال اخیر همواره با آغاز سال جدید میلادی دولت فدرال کانادا و همچنین دولت های استانی اقدام به معرفی و بازگشایی برنامه های مهاجرتی جدید و یا به روز شده برنامه های گذشته خود می نمایند. با توجه به اینکه طیف متقاضیان مهاجرت به کانادا وسیع می باشد، دولت کانادا سعی بر این دارد تا طراحی برنامه های مهاجرتی به گونه ای باشد تا با شرایط هر یک از این دسته ها همخوانی داشته باشد.

به طور معمول هر ساله 3 نوع برنامه مهاجرتی برای کانادا اعلام می شود که به صورت زیر می باشند:

  • برنامه های سرمایه گذاری
  • برنامه های کار آفرینی
  • برنامه های نیروی متخصص

 

برنامه های سرمایه گذاری کهاجرت به کانادا

این برنامه ها مختص افراد با دارایی بسیار زیاد می باشد که توان سرمایه گذاری کلان در  اقتصاد کانادا را دارا می باشند. معمولا ذر این برنامه ها سن متقاضی و سطح زبان آنها مطرح نمی باشد و بیشترین امتیاز به میزان دارایی و مقدار سرمایه گذاری شخص در کانادا تعلق میگیرد.

بهترین نمونه این برنامه ها برنامه سرمایه گذاری استان کبک می باشد که شرایط آن به تفصیل در وبسایت آدیونا توضیح داده شده است.

البته دولت فدرال کانادا در حال بررسی و طراحی  برنامه سرمایه گذاری جدیدی می باشد که در راستای رقابت به برنامه های سرمایه گذاری کشورهای اروپای بری دریافت پاسپورت کانادا هست و در سال  آینده از آن رو نمایی خواهد شد.

برنامه های کار آفرینی مهاجرت به کانادا

برنامه های استانی گوناگونی در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق کار آفرینی وجود دارد و هر استان با توجه به شرایط و نقاط قوت و ضعف خود اقدام به طراحی برنامه کار آفرینی نموده اند.

ما در آدیونا سعی کرده ایم به معرفی شرایط بعضی از این برنامه ها بپردازیم که میتوانید جزئیات هر کدام در لینک های زیر مشاهده نمایید:

برنامه هر یک از این استانها دارای مزیت ها و معایب مخصوص به خود می باشد. کارشناسان ما در آدیونا با بررسی شرایط هر برنامه و تحلیل آنها این مزیت ها و معایب رو بررسی کرده و بهترین برنامه با توجه به شرایط متقاضی به آنها معرفی می کنند.

در کل باید گفت برنامه کار آفرینی خوب برنامه ای است که سریع و کمترین هزینه به اقامت دائم کانادا منتهی شود. از میان برنام های معرفی شده در بالا تنها برنامه استانهای منیتوبا و پرنس ادوارد است که متقاضی در ابتدای ورود به کانادا اقامت دائم خود را دریافت می کند.

برنامه استانهای آنتاریو ، ساسکاچوان و نواسکوشیا برای متقاضی ابتدا ویزا کار صادر نموده و پس از مهاجرت متقاضی به کانادا و ایجاد کسب و کار و کار آفرینی پس از گذشت 2 سال به آنها اقامت دائم داده می شود.

البته برای برنامه های منیتوبا متقاضی باید مبلغی رو به عنوان ودیعه بیزینسی به صورت موقت در اختیار دولت کانادا قرار دهد که برنامه های استانهای دیگر این شرایط را ندارند.

مزیت برنامه های کار آفرینی به سرمایه گذاری در مبلغ پایینتر سرمایه گذاری می باشد. البته برنامه های کار آفرینی دارای امتیاز بندی خاصی هستند که همه افراد شرایط آنها رو ندارند. در اینجا می توانید مقایسه برنام های کار آفرین رو ملاحظه نمایید.

برنامه های نیروی متخصص

برنامه های نیروی متخصص محبوب ترین روش مهاجرت به کانادا می باشند به دلیل اینکه اولا شخص با هزینه بسیار پایینتر از برنام های دیگر می تواند به کانادا مهاجرت کند و دوما اینکه این برنامه به صورت معمول سریعتر از برنامه های سرمایه گذاری و کار آفرینی به نتیجه می رسند.

از طرف دیگر به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این برنام ها شرایط آنها بسیار سخت می باشد و رقابت شدید در بین متقاضیان برای مهاجرت از طریق این برنامه ها وجود دارد.

مهمترین برنامه مهاجرتی نیروی متخصص برنامه اکسپرس اینتری فدرال کانادا می باشد که از سال 2015 شروع به کار کرده و متقاضیان می توانند به ایجاد پروفایل آنلاین اقدام به شرکت در این برنامه نمایند. این برنامه دارای 2 نوع امتیاز بندی می باشد که در وهله اول امتیازات متقاضی بر اساس فاکتورهای  سنی ، تحصیلی ، کاری ، سطح زبان و تطابق در کانادا اندازه گیری می شود. اگر متقاضی حداقل 67 امتیاز کسب نماید می تواند اقدام به تشکیل پرونده نماید. اما برای قبولی در برنامه و اقدام برای تشکیل پرونده مهاجرتی شخص باید با متقاضیان دیگر رقابت نماید و در هر دوره قرعه کشی که برگزار میشود امتیازات افراد بر اساس سیستم امتیاز بندی خاص از 1200 امتیاز مشخص می شود و امتیازات بالاتر در هر دوره دعوت به اقدام و تشکیل پرونده برای اخذ اقامت دائم کانادا می شوند.

اما باید توجه داشت که امتیاز بندی این برنامه بسیار دشوار می باشد و برای قبولی مستقیم از طریق برنامه فدرال اکسپرس اینتری متقاضی نیاز دارد حداقل شرایط زیر را داشته باشد:

  • مدرک تحصیلی فوق لیسانس به بالا
  • داشتن حداقل 3 سال سابقه کاری
  • داشتن مدارک آیلتس با نمره 8
  • سن زیر 30 سال

برنامه های نیروی متخصص استانی

حال با توجه به اینکه تعداد افرادی که می توانند شرایط بالا را اخذ نمایند اندک است ، برنام های استانی گوناگونی در راستای برنامه اکسپرس اینتری فدرال طراحی شده اند که به متقاضی امتیاز لازم برای قبولی را در سیستم اکسپرس اینتری می دهند و قبولی شخص را تضمین می نمایند.

البته باید توجه داشت که برنامه های استانی هر کدام دارای شرایط خاص و امتیاز بندی خاص خود هستند و معمولا برای اقدام از طریق این برنامه ها متقاضی نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمایی از آن استان دارد.

بعضی استان ها برنامه هایی طراحی کرده اند که با توجه به نیاز های اقتصادی آن استان مشاغل خاصی می توانند بدون داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی برای مهاجرت از طریق آنها اقدام نمایند. استان های آنتاریو ، ساسکاچوان ، نواسکوشیا ، پرنس ادوارد ، نیوبرانزویک و منیتوبا هر کدام برنامه هایی در این زمینه دارند که متقاضی می تواند با توجه به شرایط خود و در نظر گرفتن امتیاز بندی آن برنامه از طریق آنها اقدام نماید.

برای نمونه برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری استان آنتاریو شخص باید اول حداقل 400 امتیاز در سیستم اکسپرس اینتری فدرال کسب کند تا بتواند از طریق استان آنتاریو اقدام نماید.

برای برنامه اکسپرس اینتری استان ساسکاچوان و نواسکوشیا  یک لیست مشاغل محدودی وجود دارد که اگر شخص سابقه کاری و تحصیل در آن رشته را دارا باشد می تواند اقدام نماید.

برای استان منیتوبا سیستم امتیاز بندی خاصی وجود دارد که بخش اعظم این امتیاز به متقاضیانی تعلق میگیرد که دارای خانواده درجه اول در استان منیتوبا باشند. همچنین این استان جلسات توجیهی برای مهاجرت در کشورهای مختلف برگزار می نماید که متقاضی می تواند با شرکت در این برنامه ها امتیاز لازم برای اقدام ازطریق برنامه اکسپرس اینتری منیتوبا را کسب کند.

استان پرنس ادوارد دارای سیستم ابراز علاقه مندی می باشد به این ترتیب که ابتدا متقاضی فرمی رو برای ابراز علاقه مندی خود برای مهاجرت از طریق این استان تکمیل نموده و سپس استان شرایط متقاضی رو بررسی می کند و اگر تشخیص دهد که متقاضی شرایط مناسبی برای  اقامت در پرنس ادوارد را دارد به انها امکان تشکیل پرونده برای اقدام ا طریق برنامه اکسپرس اینتری پرنس ادوارد را می دهد.

استان نیوبرانزویک هم دارای شرایط شبیه به استان پرنس ادوارد می باشد به این ترتیب که ابتدا متقاضی باید ابراز علاقه خود برای اقدام به مهاجر ت به این استان را از طریق فرمی اعلام نماید. البته برای تکمیل این فرم باید متقاضی نشان دهد که وابستگی خاصی به استان نیوبرانزویک دارد. این وابستگی ها معمولا دارا بودن خانواده درجه اول در استان ، داشتن مدرک زبان فرانسه ، شرکت در سمینار های مهاجرتی استان که در کشورهای مختلف برگزار می شود باشند.

همچنین در ماه آپریل 2017 برنامه نیروی متخصص کبک برای دوره جدید خود بازگشایی می گردد. خبرهایی در زمینه ایجاد تغییرات عمده در سیستم امتیاز بندی این برنامه و شباهت آن با برنامه اکسپرس اینتری فدرال هست که باید منتظر بمانیم تا برنامه در دوره جدید آن رونمایی شود.

ما در آدیونا سعی داریم که بهترین برنامه های مهاجرتی را با توجه به شرایط خاص متقاضی به آنها پیشنهاد بدهیم و متقاضیان را در امر مهاجرت یاری نماییم و از ابتدا تا پایان راه و اخذ اقامت دائم کانادا در کنار آنها باشیم. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا را دارید می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.