برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا – Canda Express Entry

از اول ژانویه 2015 روش مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا برای متقاضیان در دسترس خواهد بود. در این روش مهاجرین اقتصادی بر اساس مهارتها و تجربیاتشان انتخاب خواهند شد. کسانی که یک پیشنهاد کاری معتبر دارند و یا از طریق یک از استانهای کانادا انتخاب شده اند قبل از بقیه افراد مورد قبول قرار می گیرند.

جزئیاتی که در سایت اداره مهاجرت کانادا و روزنامه رسمی کانادا اعلام شده است، توضیح می دهد که افراد به چه صورت رتبه بندی و انتخاب می شوند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که فاکتورهای مورد استفاده به مهاجرین تازه وارد کمک می کند که زودتر در اقتصاد کانادا شرکت کنند و هر چه سریعتر در جامعه کانادا ادغام شوند. Express Entry امکان بررسی سریعتر درخواستها را ایجاد می کند و این امکان را به متقاضی می دهد که بتواند موثرتر و بهتر احتیاجات بازار کار کانادا را برآورده کند.

پروسه گزینش اکسپرس اینتری

1- بررسی صلاحیت متقاضی

متقاضی برای اینکه قابلیت ثبت نام و ایجاد پرونده اکسپرس اینتری را داشته باشد باید حداقل شرایط لازم را کسب کند.برای اطلاع از حداقل شرایط لازم به لینک زیر مراجعه کنید.

حداقل شرایط لازم برای گزینش اکسپرس اینتری

2- باز کردن پروفایل اکسپرس اینتری

حال که حد نصاب لازم را آورده اید با باز کردن پرونده در سیستم آنلاین اکسپرس اینتری تمایل خود را برای مهاجرت و اقامت دائم در کانادا را ابراز می کنید.سپس شما با دیگر متقاضیان اقامت کانادا بر طبق یک سیستم امتیاز بندی رتبه بندی می شوید.این سیستم امتیاز بندی شامل 1200 امتیاز می باشد که فاکتورهای مختلفی را شامل می گردد. برای اطلاعات بیشتر در مورد امتیاز بندی اکسپرس اینتری به لینک زیر مراجعه کنید.

برای آگاهی از امتیاز اکسپرس اینتری خود می توانید اینجا را کیلک کرده و با وارد کردن مشخصات خود، امتیاز خود را مشاهده کنید.

سیستم امتیازبندی اکسپرس اینتری

3- ثبت درخواست پس از دریافت دعوتنامه

اداره مهاجرت کانادا هر دوره که معمولا 2 هفته زمان می برد تعدادی متقاضی را بر اساس امتیاز بندی آنها دعوت به اقدام برای گرفتن اقامت دائم می نماید.حداقل امتیاز قبولی در هر دوره متفاوت می باشد.پس از دریافت دعوتنامه از دولت کانادا متقاضی 60 روز مهلت دارد تا درخواست اقامت دائم خود را ثبت نماید.

4- صدور ویزا

دولت کانادا پس از بررسی مدارک افراد در صورتی که تمامی مدارک کامل باشد ظرف مدت 6 ماه اقدام به صدور ویزا برای اقامت دائم برای شخص قبول شده می نماید.

در صورتی که افراد در هر دوره انتخابی امتیازشان به حداقل قبولی نرسد، پروفایل آنها تا 12 ماه در سیستم باقی می ماند و در هر دوره دوباره امتیاز آنها بررسی شده و اگر به حداقل امتیاز قبولی آن دوره برسند برای آنها دعوتنامه صادر می گردد.