Manitoba

 

در جدیدترین گزارش اداره مهاجرت استان منیتوبا که در تاریخ 20 آوریل 2016 (1 اردیبهشت 1395) منتشر گردیده است نتایج قرعه کشی متقاضیان مهاجرت از طریق برنامه کار آفرینی منیتوبا به شرح زیر اعلام شده است.

از تاریخ 5 ژانویه 2016 لغایت 20 آوریل 2016 تعداد 150 دعوتنامه ( 10 دعوتنامه در هفته) برای متقاضیانی که از طریق سیستم آنلاین برای کار آفرینی و مهاجرت به کانادا ابراز علاقه مندی کرده بودند صادر گردیده است. متقاضیانی که موفق به دریافت دعوتنامه شده اند امتیازی بین 82 تا 100 داشته اند.

نکته جالب توجه این است که از 150 دعوتنامه صادر شده در کل این دوره، تعداد 104 دعوتنامه برای افرادی صادر شده که ظرف هفته قبل از آن برای مهاجرت به کانادا از طریق این برنامه ابراز علاقه مندی کرده بودند.

همچنین در طی این دوره یعنی از تاریخ 4 ژانویه 2016 تا 19 آوریل 2016 ، تعداد 110 نفر در این برنامه قبول شده اند و اقامت دائم کانادا را دریافت نموده اند.

 

نکته قبل توجه برای ایرانیان متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق کار آفرینی این است که در طول این دوره پس از چین که 62% متقاضیان قبول شده را شامل میشدند، متقاضیان قبول شده از ایران با آمار 14% در رتبه دوم قرار دارند.

 

 

LAA for Manitoba Business PNP

برنامه کار آفرینی منیتوبا بین ایرانیان دارای محبوبیت زیادی است  از آن جهت که برخلاف برنامه کار آفرینی استان های دیگر کانادا که متقاضی پس از 2 سال داشتن کسب و کار در کانادا اقامت دائم دریافت می کنند، برنامه کار آفرینی منیتوبا اقامت داتم متقاضی را در ابتدای ورود به کانادا صادر می کند. همچنین دیگر مزیت این برنامه نسبت به برنامه های کار آفرینی دیگر کانادا، پروسه سریع آن و مصاحبه اینترنتی آن است که  نیاز به سفر به کانادا و متحمل شدن هزینه های اضافه برنامه های دیگر را ندارد