قرعه کشی 22 دی 1395

در دوره دوم برنامه اکسپرس اینتری در سال 2017 که در تاریخ 11 ژانویه ( 22 دی 1395) برگزار شد، دو نکته مهم اتفاق افتاد که خبر بسیار خوشایندی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا می باشد.

اولین نکته تعداد دعوتنامه های صادر شده در این دوره برای متقاضیان بود که برای اولین بار در تاریخ برنامه از اول سال 2015 بیش از 3000 نفر دعوتنامه دریافت نموده اند. در این دوره 3334 نفر موفق به دریافت دعوتنامه برای گرفتن اقامت دائم کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری شده اند که حتی نسبت به چند دوره اخیر که شاهد افزایش چشمگیر تعداد دعوتنامه ها بوده ایم غیر منتظره بوده است. در این دوره نسبت به دوره قبل که در تاریخ 4 ژانویه برگزار شد 400 نفر بیشتر دعوتنامه دریافت کرده اند.

نکته مهمتر در این دوره انتخابی، کاهش امتیاز قبولی به زیر 460 می باشد که در 12 ماه گذشته بی سابقه بوده است. در این دوره امتیاز قبولی برای متقاضیان مهاجرت 459 بوده است . این در حالی است که آخرین دوره که امتیاز قبولی به زیر 460 رسید در تاریخ 24 فبریه 2016 اتفاق افتاده بود. مهمترین دلیل برای این کاهش چشمگیر امتیاز در واقع همان تعداد بالای دعوتنامه صادر شده در این دوره اکسپرس اینتری است.

این روند کاهش امتیاز قبولی برنامه اکسپرس اینتری به متقاضیان ایرانی که به خصوص تجربه کار در کانادا و یا تحصیل در کانادا را ندارند ، این امید را می دهد که آنها نیز با تلاش و کسب نمره آیلتس بالا ( 7.5 به بالا) امکان دریافت دعوتنامه خواهند داشت.

در جدول زیر می توانید امتیاز بندی فردی که توانسته امتیاز قبولی این دوره که 459 می باشد رو کسب کند ببینید:

MAIN APPLICANT

SPOUSE

COMBINED FACTORS

PROVINCE AND JOB OFFER