نیروی ماهر استان آلبرتا

استان آلبرتای کانادا به زودی درهای خود را برای اشخاصی که قصد مهاجرت و زندگی در این استان را دارند باز خواهد کرد. برنامه مهاجرتی استان آلبرتا یا Alberta Immigrant Nominee Program (AINP) یکی از برنامه های مهاجرتی این استان است که از 27 ژانویه 2016 شروع به دریافت پرونده های مهاجرتی متقاضیان خواهد کرد.

استان آلبرتا یکی از استان های غربی کانادا با جمعیتی حدود 4 میلیون نفر است که در همسایگی استان بریتیش کلمبیا (به مرکزیت ونکوور) و ایالت مونتانای آمریکا قرار دارد. این استان آب و هوایی مرطوب دارد و شهر ادمونتن (مرکز این استان) پایگاه اصلی نفت کانادا به شمار می رود.

برنامه انتخابی مهاجرتی آلبرتا (AINP) به سه دسته اصلی تقسیم می شود: روش مبنی بر کارفرما، کارآفرینی در بخش کشاورزی، و روش نیروی ماهر.

علاوه بر نیروی ماهر، استان آلبرتا به دنبال متقاضیان در برخی از گروه های نیمه ماهر نیز می باشد. برای بسیاری از برنامه های مهاجرتی AINP به پیشنهاد کار از کارفرمایی درون آلبرتا نیاز است اما افرادی که دارای سابقه کاری و همچنین مهارت های مورد نیاز این استان به همراه برخی از رشته های مهندسی توانایی اقدام برای این برنامه را دارا می باشند. این برنامه همچنین برای افرادی که تحصیلات خود را در کانادا انجام داده اند امتیازاتی قائل می باشد.

دسته های مهاجرتی برنامه AINP استان آلبرتا به قرار زیر می باشند:

روش مبنی بر کارفرما استان آلبرتا (AINP Employer-Driven Stream)

این روش سعی بر آن دارد تا متقاضیانی که پیشنهاد کاری دائمی و یا تمام وقت از کارفرمایی درون استان البرتا را دارا می باشند جذب کند. این روش خود به سه دسته تقسیم می شود: نیروی ماهر، فارغ التحصیل بین الملی، و نیروی کار نیمه ماهر

روش نیروی ماهر استان آلبرتا (AINP Strategic Recruitment Stream)

این روش سعی دارد تا افراد ماهری را که می توانند با بازار کار آلبرتا کمک کنند را جذب کند. این روش نیز به سه زیر مجموعه تقسیم می شود: مهارت های اجباری و یا اختیاری، شغل های مهندسی و مهندسین ماهر.

روش کارآفرینی در بخش کشاورزی استان آلبرتا (AINP Self-Employed Farmer Stream)

کشاورزی از صنایع اصلی استان آلبرتا به شمار می رود و این استان سعی دارد تا به کسب و کار های کوچک و متوسط در این استان رونق ببخشد.

لازم به یادآوری است که اقامت دائم از هریک از این روش ها هیچ گونه تعهدی برای زندگی در استان آلبرتا ایجاد نمی کند و متقاضیان بعد از دریافت اقامت دائم کانادا می توانند آزادانه در هر شهر و استان کانادا که مایل باشند زندگی و کار کنند.

برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه آلبرتا با شرکت آدیونا تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما شما را در رسیدن به هدف خود یاری کنند.