شرایط گرفتن ویزای تحصیلی از کانادا

دانشگاه ها در کانادا پیوسته در صدر رتبه بندی بهترین دانشگاه ها در جهان می باشند و کشور کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای سکونت معرفی می شود.اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید شما نیاز به ویزای دانشجویی از کانادا دارید.قبل از اینکه بخواهید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید.قوانین جدید وضع شده برای دریافت ویزای دانشجویی باعث کاهش تقلب و یا سوء استفاده افراد از این نوع ویزا می‌گردد و همچنین باعث خدشه دار نشدن شهرت کانادا برای  استانداردهای  بسیار بالای محیط های آموزشی در این کشور می شوند.قوانین جدید که از تاریخ 1 جوون 2014 لازم الاجرا شده اند باعث می شوند که:

  • فقط متقاضیانی که دارای پیشنهاد تحصیلی از دانشگاه های برگزیده از کانادا هستند بتوانند ویزای تحصیلی دریافت نمایند
  • دانشجویان ملزم هستند در امر تحصیل فعال بوده و در کلاس های آموزشی حضور داشته باشند
  • دانشجویان اجازه پیدا می کنند که در زمان تحصیل به صورت نیمه وقت در بعضی شغل ها خارج از محیط دانشگاهی مشغول به کار شوند.همچنین آنها می توانند در زمان تعطیلات بین هر ترم به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند و نیاز به گرفتن ویزای کاری ندارند.

از تاریخ 1 جوون 2014 کسانی که دارای ویزای تحصیلی در کانادا می باشند باید به صورت مستمر و فعال در زمینهٔ تحصیلی کوشا باشند و در صورت خودداری از این امر ،ویزای تحصیلی آنها باطل می گردد.موسسه آموزشی دانشجو موظف است وضعیت تحصیلی هر دانشجو بین المللی را در فواصل معین به اطلاع اداره مهاجرت کانادا برساند.

تحت قوانین جدید هر دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل که زمان آن از گرفتن مدرک پایان تحصیلات از دانشگاه می باشد ،90 روز وقت دارد خاک کانادا را ترک نماید و یا برای تمدید ویزای خود اقدام نمایید.

برای اقدام جهت دریافت ویزای تحصیلی از کانادا علاوه برداشتن پیشنهاد تحصیلی از یکی از دانشگاه های برگزیده از کانادا ، باید شرایط دیگری را نیز داشته باشید .

متقاضی باید نشان دهد که تمکن مالی کافی برای پرداخت اقلام زیر را داراست:

  • هزینه دانشگاه
  • هزینه زندگی برای خود و خانواده همراه شما در کانادا
  • هزینه سفر بازگشت برای شما و خانواده همراه شما در کانادا

همچنین متقاضی نیاز به گواهی عدم سوء پیشینه از کشور اقامت خود هستید تا نشان دهد که شما ریسک امنیتی برای کشور کانادا محسوب نمی‌شوید. علاوه بر آن شما نیاز به انجام تعدادی آزمایشات پزشکی می باشید تا نشان دهند که شما در سلامت کامل می باشید.

از همه اینها مهم‌تر، شما نیاز به ارائه مدارکی دارید که نشان دهند شما پس از اتمام دوره تحصیلات خود قصد ترک خاک کانادا را دارید.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که شهروندان بسیاری از کشورها از جمله ایران نمی توانند هنگامی که با ویزای توریستی در کانادا اقامت موقت دارند اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایند.برای تحصیل در برنامه های آموزشی که مدت زمان آنها از 6 ماه کمتر می باشد ،متقاضی نیازی به دریافت ویزای تحصیلی ندارد.