گاهی ساکنین شهر ونکوور در کانادا گلایه دارند که پیدا کردن محل سکونت ارزان و در حد تمکن مالی آنها بسیار دشوار می باشد. این افراد می توانند کمی خیالشان راحتتر شود زیرا که دیگر شهر آنها گران ترین شهر برای خانه های اجاره نیست و شهر Yellowknife در استان نورث وست گرانترین خانه های اجاره ای را در پاییز امسال داشته است.

yellowknife
شرکت Renetseeker که یکی از فعالترین مشاوران املاک اجاره ای در سطح کانادا می باشد به بررسی بازار اجاره املاک کانادا در پاییز 2016 پرداخته است و نتایج جالبی از میانگین قیمت اجاره برای آپارتمان استودیو و آپارتمان های تک خوابه و دو خوابه و همچنین درصد آپارتمان های خالی در 55 منطقه را بدست آورده است.

البته شهر ونکوور از بسیاری از شهر ها از لحاظ اجاره جلوتر هست و برای نمونه قیمت اجاره یک آپارتمان 2 خوابه 1450 دلار در ماه می باشد که در مقایسه با شهرهای تورنتو (1327 دلار) و کلگری (1258 دلار) بالاتر می باشد. ولی این ارقام در مقایسه با پایتخت استان نورث وست که قیمت برای آپارتمان 2 خوابه 1636 دلار می باشد ارزانتر هستند. میانگین قیمت اجاره در شهر Yellowknife از سال 2015 کاهش یافته است و از حدود 1700 دلار به 1636 دلار رسیده است.
در همین حال نرخ آپارتمان های خالی در همین شهر نیز رو به افزایش است. برای نمونه نرخ خالی بودن آپارتمان های دو خوابه از 2% در سال 2015 به 5 % در سال 2016 افزایش داشته است. نرخ کلی آپارتمان های خالی از 1.9 % به 4.2 % افزایش داشته است. این افزایش نرخ خالی بودن آپارتمان های اجاره ای در این شهر به دلیل مهاجرت از شهر و افزایش افرادی که صاحب خانه شده اند می باشد.
در دیاگرام زیر می توانید میانگین قیمت اجاره خانه ها از استودیو تا آپارتمان 3 خوابه در نقاط مختلف کانادا در پاییز سال 2016 را مشاهده کنید :

میانگین قیمت اجاره استودیو

میانگین قیمت اجاره آپارتمان یک خوابه در کانادا در پاییز 2016

میانگین قیمت اجاره آپارتمان دو خوابه در کانادا در پاییز 2016

میانگین قیمت اجاره آپارتمان سه خوابه در کانادا در پاییز 2016