میانگین قیمت خانه در کانادا با جهش 15% به حدود 508,000 دلار کانادا رسید

toronto construction boom

میانگین قیمت خانه در کانادا با جهش 15% نسبت به سال گذشته، به 508,567 دلار کانادا در ماه مارچ 2016 رسید. Relator Group اتحادیه مشاورین املاک کانادا، همچنین اعلام داشت که حجم معاملات املاک رکورد فروش 45137 ملک را پشت سر گذاشته است.

حجم معاملات از سال گذشته با رشد 12.2% رکورد جدیدی در ماه مارچ را ثبت کرده است.ماه مارچ از این جهت که آب و هوای مناسبی دارد زمان مناسبی برای این نقل و انتقالات می باشد.اما ارقام امسال نشان دهنده رشد 14.2% نسبت به میانگین 10 سال گذشته است.

شهرهای تورنتو و ونکوور پیشرو در زمینه رشد قیمت می باشند

آنچنان که از آمار و ارقام چندین ماه گذشته بر می آید، شهرهای تورنتو و ونکوور با داشتن بازاری داغ در زمینه املاک ، آمار کل کااندا را تحریف کرده اند.

با کنار گذاردن بازار املاک این دو شهر از محاسبات، میانگین قیمت ملک در کانادا رقم 366,950 دلار کانادا می باشد و رشد قیمت آن نسبت به سال گذشته 10.4% می باشد.

اگر محاسبات را در سطحی بالاتر انجام داده و استان های آنتاریو وبریتیش کلمبیا را از آن خارج کنیم، ارقام قیمت ملک تغییرات بیشتری خواهد داشت. میانگین قیمت ملک در جاهای دیگر کانادا 299,591 دلار کانادا در ماه مارچ 2016 می باشد که نسبت به زمان مشابه پارسال 1% کاهش داشته است.

روند تغییرات قیمت املاک در شهرهای مختلف کانادا تا مارچ 2016

روند تغییرات قیمت املاک در شهرهای مختلف کانادا تا مارچ 2016

روند تغییرات قیمت املاک در استان های کانادا تا مارچ 2016

روند تغییرات قیمت املاک در استان های کانادا تا مارچ 2016

یکی از اقتصاددانان بانک TD کانادا به نام Warren Kirkland در تحلیل خود اشاره کرده است که روند دوگانه افزایش قیمت مسکن و املاک در تورنتو و ونکوور و کاهش قیمت در استانهای دیگر نمیتواند تا ابد پایدار بماند ولی او همچنین ذکر کرد که رشد قیمت همچنان ادامه خواهد داشت.

به نظر این اقتصاددان انتظار می رود رشد قیمت مسکن در کانادا در حدود 3% بماند ولی در شهرهای تورنتو و ونکوور این رشد بیشتر از اینها خواهد بود گرچه نسبن به ماه مارچ همچنان رشد کمتری خواهند داشت.در دراز مدت هزینه بازپرداخت وام بانکی باعث کاهش تقاضا خواهد گردید.

قیمت اجاره در تورنتو افزایش پیدا کرده است

افزایش قیمت برجهای مسکونی در بزرگ شهر تورنتو باعث بالا رفتن قیمت اجاره آنها و همچنین افزایش ساخت و ساز شده است.

یک مقام توسعه  شهری در تورنتو اذعان داشته که در 3 ماه اول سال 2016 قیمت اجاره برجهای مسکونی نسبت به مدت مشابه پارسال ، از 7% رشد برخوردار بوده است. میانگین قیمت اجاره برای هر فیت مربع (0.1 متر مربع) در حدود 2.53$ یا 1891$ در ماه تخمین زده شده اند.

بازار اجاره مسکن با توجه به شاخص های رشد جمعیت و افزایش اشتغال بسیار رونق پیدا کرده است که به نوبه خود باعث رقابتی شدن قیمت ها و کاهش قدرت خرید افراد می شود.

تعداد برجهای خالی برای محل سکونت هم کم شده است

از تعداد 7309 واحد ساخته شده از سال 2005 تاکنون فقط 0.5% آنها برای اجاره خالی می باشند. در نتیجه مدت زمانی که یک واحد برج مسکونی برای اجاره آگهی داده می شود تا زمانی که واحد اجاره رود از 27 روز به 23 روز کاهش پیدا کرده است.همچنین در این مدت تعداد قرارداهای اجاره که در آن متقاضی مبلغ بیشتری نسبت به اجاره درخواستی پیشنهاد داده و واحد را اجاره کرده است 59% افزایش داشته است.