Where-the-Jobs-Are

بر اساس تحقیقات بانک تی دی کانادا، نرخ بیکاری در سال 2017 بیش از 0.2 % افزایش خواهد داشت و از رقم 6.8 % به    7.0 % خواهد رسید زیرا که افراد بیشتری وارد بازار کار برای یافتن شغل می شوند.

اگرچه تولید شغل در بازار کار کانادا در 18 ماه آینده به کندی عمل خواهد کرد، نباید به طور کل امید به این بازار را از دست داد . این عقیده کارشناسان بانک تی دی کانادا و به خصوص آقای برایان دی پراتو ، از اقتصاد دانان بانک می باشد.

دشوار بودن پیدا کردن کار در بازار کار کانادا در سال 2017 به مقدار زیادی بستگی به صنعتی خواهد داشت که شما مشغول به کار در آن می شوید. بعلاوه شهر محل اقامت شما تاثیر زیادی در یافتن شغل برای شما دارد. کارشناس تی دی بانک کانادا معتقد است که بیشترین تولید شغل در 3 استان بریتیش کلمبیا، آنتاریو و کبک اتفاق خواهد افتاد.

رشد بازار کار به تفکیک استان در سال 2017

در عوض، در استانهای آتلانتیک شامل نیوبرانزویک ، نواسکوشیا و پرنس ادوارد شاهد رشد بسیار کوچک استخدام و در استان آلبرتا شاهد کاهش مشاغل در نیمه دوم سال 2016خواهیم بود.

رشد بازار کار در 6 ماه دوم سال 2016

مقایسه نیمه اول سال 2016 با پیش بینی های نیمه دوم همین سال نشان می دهد که تغییرات چندانی به وجود نیامده است و همچنان استان های آنتاریو و بریتیش کلمبیا موتور تولید شغل کانادا هستند.

البته بسته به اینکه شما در دسته از مشاغل کار می کنید نیز تاثیر زیادی در یافتن شغل برای شما دارد. برای نمونه مشاغل در زمینه سلامت و بهداشت و درمان با ایجاد 22.000 شغل در سال آینده پرچم دار ایجاد مشاغل در سال 2017 خواهند بود.

ایجاد شغل در کانادا به تفکیک صنعت در 18 ماه آینده

صنعت ساخت و ساز نیز با توجه به رشد روز افزون جمعیت  و نیاز به مسکن در تورنتو و ونکوور دارای رشد خواهد بود و تعداد 13.600 شغل به بازار کار خواهد افزود.

صنعت تولید که در سال گذشته با مشکلاتی روبه رو بوده و در حدود 30.000 فرصت شغلی در از دست داده بود، در سال آینده انتظار می رود که روند رو به بهبود داشته  باشد و در حدود 12.000 شغل جدید ایجاد نماید.

صنایع معدنی و انرژی به خصوص صنعت نفت در ایجاد شغل سهم به سزایی نخواهند داشت ولی پیش بینی می شود که شغل های از دست رفته در این صنعت روبه کاهش بگذارد.

تی دی بانک کانادا پیش بینی می کند که در سال آینده نرخ بیکاری بر مشاغل ایجاد شده برتری یابد زیرا که ایجاد شغل 7000 الی 10.000 شغل در ماه قابلیت رقابت با افزایش جمعیت و تازه واردان به بازار کار را نخواهد داشت.

نتایج تحقیقات این بانک نشان می دهد که در سال 2016 صنایع پیشرو در تولید مشاغل، صنعت مسکن، صنایع غذایی، آی تی؛ فرهنگ و توریسم بوده اند. این رونق را می توان تا حد زیادی مدیون کاهش ارزش دلار کانادا نسبت به دلار آمریکا در چند ماه گذشته بود.

روزنامه Global and Mail گزارش داده است که تعداد توریست در کانادا در 5 ماه اول سال 2016 ، 13 % نسبت به همین دوره در سال 2015 رشد داشته است.

بازار داغ مسکن در کانادا باعث ایجاد مشاغل در بازارهای مالی و بیمه در 6 ماه اول سال 2016 شده است و تعداد 13.300 شغل جدید در این صنایع ایجاد گردیده است.