اسپانسر پدر و مادر بزرگ ها

 

برنامه مهاجرت به کانادا برای پدر بزرگ ها، مادر بزرگ ها و والدین شهروندان و افراد مقیم کانادا که جدیدترین دوره بازگشایی آن در تاریخ 4 ژانویه 2016 بود ، در تاریخ 7 ژانویه 2016 (17 دی 1394) یعنی پس از گذشت تنها 3 روز به حدنصاب 5000 نفری خود رسید. تقاضا برای این برنامه در سالیان اخیر همیشه بسیار بیشتر از عرضه بوده، در نتیجه به حدنصاب رسیدن آن تنها در چند روز غیر قابل انتظار نبود. در طی 3 روز از 4 ژانویه تا 7 ژانویه نزدیک به 14000 متقاضی برای این برنامه ثبت نام کرده بودند.

در آخرین اعلامیه اداره مهاجرت کانادا در تاریخ 9 ژانویه 2016 (19 دی 1394) آمده است، که دولت کانادا مصمم است که فرصتی برای در کنار هم بودن خانواده های کانادایی که در کشور های دیگر و دور از هم زندگی می‌کنند، فراهم نماید. بنابراین اداره مهاجرت کانادا تصمیم گرفته است که از امسال ظرفیت برنامه مهاجرت والدین، مادربزرگ و پدربزرگ ها را به 10000 نفر افزایش دهد. در نتیجه در این دوره 10000 نفر متقاضی ای که زودتر پرونده ارسال کرده بودند، پرونده آن‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

افزایش سهمیه این برنامه در راستای تعهد دولت جدید لیبرال کانادا می باشد که به تازگی قدرت را در دست گرفته است.

در جدیدترین دوره متقاضیان این برنامه می بایستی حداقل شرایط زیر را برآورده می کردند:

  • متقاضی بایستی شهروند کانادا یا مقیم کانادا باشد
  • متقاضی باید 18 سال به بالا باشد
  • متقاضی باید ثابت کند حداقل درآمد لازم برای اسپانسر شدن را در طی 3 سال گذشته دارا بوده است. اگر متقاضی متاهل باشد، درآمد همسر متقاضی نیز احتساب می‌گردد.
  • متقاضی باید تعهد دهد که هزینه تمام کمک ها دولتی به خانواده خود را تا مدت 20 سال بازپرداخت می نماید.