شرایط لازم برای گرفتن اسپانسر ایالتی برای مهاجرت نیروی متخصص به استرالیا

شرایط لازم برای گرفتن اسپانسر ایالتی

اخذ اسپانسر ایالتی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش شانس متقاضیان مهاجرت نیروی متخصص به استرالیا می‌باشد. نکات مثبتی که اسپانسر ایالتی دارند شامل :

امتیاز: 5 امتیاز در صورت درخواست ویزای زیرشاخه 190 و 10 امتیاز در صورت درخواست ویزای زیرشاخه 489

لیست مشاغل: به‌جای لیست مشاغل فدرال (SOL) که شامل 190 شغل می‌باشد، متقاضی می‌تواند شغل خود را از بین 650 شغل از لیست تجمعی(CSOL)  مشاغل برای گرفتن اسپانسر ایالتی انتخاب نماید.

ارجحیت دریافت دعوت‌نامه : با گرفتن اسپانسر ایالتی ، پرونده شما در اولویت برای دریافت دعوت‌نامه برای دریافت  ویزا قرار می‌گیرد.

عدم وجود حدنصاب  ظرفیت رشته شغلی :  برخلاف ویزای زیرشاخه 189 که برای هر رشته شغلی دارای ظرفیت می‌باشد ، ویزاهای دارای اسپانسر ایالتی دارای حدنصاب و ظرفیت نمی‌باشند.این بدان معنی است که حتی اگر ظرفیت شغل شما به حدنصاب رسیده باشد شما می‌توانید دعوت‌نامه دریافت کنید.

2 راه برای گرفتن ویزا از طریق اسپانسر ایالتی وجود دارد

  • ویزای نیروی متخصص زیرشاخه 190 : این ویزا به شما امکان اقامت دائم در ایالت مورد نظر را می‌دهد.
  • ویزای موقتی نیروی متخصص زیرشاخه 489 : این ویزا به شما این امکان را می‌دهد که 2 سال در منطق حومه‌ای زندگی کرده و با کار کردن 1 سال به صورت تمام وقت در 4 سال، دارای شرایط اقدام برای اقامت دائم شوید.

تعداد اسپانسرهای ایالتی در سال 2015

در جدول زیر تعداد اسپانسرهای ایالتی از ماه جولای 2015 تا ماه نوامبر 2015  آمده اند:

زیرشاخه ویزاSANSWVICQLDACTNTWATASجمع کل
190130962583017816654139723373
4892765742930917211064
جمع کل15851199832271166145146934437

ایالت استرالیای جنوبی (SA) بیشترین صادرکننده اسپانسرهای ایالتی بوده است و بعد از آن ایالتهای نیو ساس ولز (NSW) و ویکتوریا (VIC) بیشترین افراد را اسپانسر کرده اند.

گرفتن اسپانسر از هر ایالتی دارای شرایط خاص خود می باشد. در زیر شرایط لازم برای گرفتن اسپانسر ایالتی برای نیروی متخصص استرالیا برای بعضی ایالت ها آمده است.


(NEW South Wales (NSW

ایالت NEW South Wales برای زیر شاخه 190 فقط به صورت دعوت‌نامه‌ای عمل می کند بدین صورت که فرد ابتدا از طریق سیستم آنلاین ( EOI) ابراز علاقه مندی برای سکونت و کار در این ایالت را ابراز می کند. سپس ایالت به صورت دوره ای برای بهترین متقاضیان دعوت نامه صادر می کند. در حال حاضر ایالت New South Wales  فقط برای کسانی که امتیاز 70 به بالا دارند دعوت‌نامه صادر می کند و افرادی که دارای توانایی زبان بالا و سابقه کار بیشتر می باشند در اولویت هستند.

ایالت NEW South Wales در زمینه صدور اسپانسر ویزا 489  نیز بسیار فعال می باشد. ناحیه های مختلف این ایالت دارای لیست مشاغل مور نیاز خود می باشند .متقاضیان مستقیماً می توانند برای گرفتن اسپانسر از طریق اداره توسعه اقتصادی منطقه مورد نظر خود اقدام نمایند.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

New South Wales Information


Victoria (VIC)

ایالت ویکتوریا دارای 2 لیست مشاغل مورد نیاز می باشد:

تازه فارغ‌التحصیلان : این لیست شامل 32 شغل برای متقاضیانی که تحصیلات آنها در 2 سال گذشته در استرالیا به اتمام رسیده است.

غیر فارغ‌التحصیلان : این لیست شامل 84 شغل برای متقاضیانی که دارای 2 تا 5 سال سابقه کاری می باشند طراحی گردیده است.

اگر شما ساکن استرالیا ولی در ایالتی به غیر از ویکتوریا می باشید نیازمند پیشنهاد شغلی از کارفرما در این ایالت می باشید.

کسانی که در 5 سال گذشته در مقطع دکترا فارغ‌التحصیل شده اند در اولویت می باشند. اگر تحصیلات شما در ویکتوریا بوده می توانید از طریق لیست مشاغل تجمعی اقدام نمایید.در غیر این صورت باید از طریق لیست زیر شاخه 190 ویکتوریا اقدام نمایید.

بیشتر مشاغل نیازمند مدرک زبان آیلتس با نمره 7 به بالا می باشند. البته برای کسانی که در 6 ماه گذشته در ویکتوریا مشغول به کار بوده اند استثنا در نظر گرفته می شود.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

Victoria Information


(South Australia (SA

ایالت South Australia دارای دو لیست مشاغل می باشد .لیست اول ، لیست اصلی ایالت می باشد و لیست دوم شامل مشاغل تکمیلی می باشد.در داخل لیست اصلی وقتی ظرفیت به حد نصاب برسد ، این مشاغل دارای شرایط خاص می شوند که همانند لیست تکمیلی با آنها رفتار می شود.

متقاضیان معمولاً باید 1 سال سابقه کاری در 3 سال گذشته در رشته های لیست مشاغل باشند تا واجد شرایط گردند. کسانی که فارغ‌التحصیل در مقطع دکترا از ایالت باشند و یا در 6 ماه گذشته مشغول به کار در ایالت باشند نیاز به سابقه کاری ندارند.

اگر سابقه کاری شما در لیست مشاغل تکمیلی باشد شما تنها زمانی شرایط گرفتن اسپانسر ایالتی را دارید که :

  • فارغ‌التحصیل از موسسه های در ایالت South Australia باشید
  • حداقل 1 سال سابقه کاری در ایالت South Australia داشته باشید.
  • دارای فامیل درجه 1 در ایالت South Australia باشید.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

South Australia Information


(Queensland (QLD

ایالت Queensland  نیز تنها بر اساس ارسال دعوت‌نامه عمل می کند.این ایالت دارای 3 لیست مشاغل می باشد.

  • فارغ‌التحصیلان ایالت Queensland که شامل 42 شغل می باشد
  • شاغلین در ایالت Queensland که شامل 235 شغل می باشد
  • کسانی که در ایالت مشغول به کار نیستند که شامل 91 شغل می باشد

متقاضیانی که در مقطع دکترا از ایالت فارغ‌التحصیل شده اند ،می‌توانند از طریق لیست مشاغل تجمعی CSOL اقدام نمایند.اگر شما در استرالیا ولی در ایالتی به جز Queensland زندگی می کنید نیازمند پیشنهاد شغلی از کارفرما از این ایالت می باشید.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

Queenland Information


(Australian Capital Territory (ACT

برای گرفتن اسپانسر از این ایالت اگر خارج از استرالیا زندگی می کنید باید ثابت کنید که تحقیقات کامل در زمینه شغلی خود در این ایالت انجام داده اید.اگر در استرالیا زندگی می کنید باید حداقل 3 ماه در این ایالت زندگی کرده باشید یا 6 ماه اگر در این ایالت دانشجو بوده اید یا ویزای موقتی داشته اید.

ایالت Australian Capital Territory در نظر دارد لیست مشاغل خود را در ماه فوریه 2016 مورد بازبینی قرار دهد.


Northern Territory

برای گرفتن اسپانسر از این ایالت متقاضی باید دارای یکی از شرایط زیر باشد

  • فارغ‌التحصیل از دانشگاه Charles Darwin University در 2 سال گذشته
  • 3 ماه سابقه کاری در ایالت Northern Territory

بعضی مشاغل نیازمند پیشنهاد شغلی می باشند

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

Northern Territory Information


نتیجه گیری

در نهایت باید متذکر شد که اگرچه گرفتن اسپانسر از ایالتها دارای مزیتهای بسیاری برای متقاضیان اقامت دائم  استرالیا از طریق نیروی متخصص می باشد ، شرایط آنها ممکن است بسیار پیچیده باشند و یا مداوما دچار تغییرات شوند.

اگر در زمینه دریافت اسپانسر ایالتی نیازمند اطلاعات بیشتر می باشید می توانید با مراجعه به دفتر آدیونا در تهران و گرفتن وقت مشاوره ،از راهنمایی مشاوران آدیونا برخوردار شوید.