پول کانادا

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های نیروی متخصص و اکسپرس اینتری را دارند باید مبلغی جهت مدرک تمکن مالی در بانک داشته باشند. از تاریخ 12 ژانویه 2016 (22 دی 1394) این مبلغی کمی افزایش پیدا کرده است.

گرچه این مبلغ حدوداً 2 درصد افزایش پیدا کرده است که تقریباً برابر نرخ تورم در کانادا می باشد، این موضوع ممکن است در قبولی پرونده های بعضی متقاضیان تأثیرگذار باشد. در نتیجه این توصیه می شود تا متقاضیان مبلغ تمکن مالی خود را با حداقل جدید تطبیق دهند.

متقاضیانی که از طریق برنامه های مهاجرتی تجربه کانادایی برای مهاجرت اقدام می کنند نیاز به نشان دادن تمکن مالی ندارند. بعلاوه متقاضیانی که دارای ویزای کاری و یا پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کانادا می باشند نیز نیاز به نشان دادن تمکن مالی ندارند.

اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد که برخی از متقاضیانی که اقدام به تشکیل پرونده اکسپرس اینتری قبل از تاریخ 27 ژانویه 2016 نموده‌اند و نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی دارند، از طریق مکاتبات انجام شده با آن‌ها ارزیابی مدارکشان بر اساس نیازمندی‌های جدید به آن‌ها اعلام شده است. البته اگر کسی دعوت‌نامه برای اقدام به گرفتن ویزا دریافت نموده است و مدارک خود را آنلاین فرستاده است، شامل این تغییرات نمی شود و اگر نیاز به ارائه مدرک تمکن مالی دوباره به اداره مهاجرت باشند، مدارک آن‌ها بر اساس مبالغ قبلی ارزیابی می گردد.

ارائه تمکن مالی به این دلیل است که متقاضی نشان دهد که او توانایی پرداخت هزینه ای جاری از قبیل محل سکونت و غیره برای خود و خانواده خود را داراست. این مبلغ را نمی توان از فد دیگری قرض کرد یا وام گرفت.

مبالغ جدید تمکن مالی برای مهاجرت به کانادا از قرار زیر می باشند:

تعداد خانوارمبلغ مورد نیاز (دلار کانادا)
1 نفر12,300
2 نفر15,312
3 نفر18,825
4 نفر22,856
5 نفر25,923
6 نفر29,236
7 نفر به بالا32,550