در تاریخ 1 ژانویه، سازمان مهاجرت، پناهنده‌نگاری و شهروندی کانادا  (IRCC)  ظرفیت متقاضیان را مجدداً تنظیم کرده و در دو برنامه آزمایشی مربوط به مراقبت‌ها (پرستاری): برنامه پرستاری کودک در منزل و برنامه پشتیبانی در منزل، پرونده برای اقامت دائم می پذیرد.

این برنامه‌ها به طور خاص برای افرادی با تجربه کار در زمینه مراقبت ایجاد شده‌اند. هر دو برنامه آزمایشی در سال 2019 راه‌اندازی شدند و قرار است تا تاریخ 17 ژوئن 2024 ادامه داشته باشند. این برنامه‌ها با جلب تقریباً 1100 نفر از مراقبان و اعضای خانواده‌های آن‌ها به عنوان ساکن دائمی در سال 2022، جذابیت زیادی داشته‌اند.

IRCC  به افراد واجد شرایط توصیه می‌کند که هرچه زودتر درخواست خود را ارسال کنند. سقف تعداد درخواست‌های آنلاین برنامه پرستاری کودک در منزل (۱۰۰۰ نفر) در ۱۴ آوریل ۲۰۲۳ تکمیل شد، اگرچه بر اساس اطلاعات وب‌سایت، هنوز جای خالی برای برنامه پشتیبانی در منزل در سال ۲۰۲۳ وجود دارد

برنامه مهاجرت پرستاران در سال 2023 با نصف کردن  تجربه کارلازم برای تشکیل پرونده در فوریه 2023 ،اعلام کرد که نیاز به تجربه کار برای پرستاران از 24 ماه به 12 ماه کار تمام وقت کاهش می‌یابد. این تغییر مورد انتظار برای 90% از متقاضیان برنامه‌های مهاجرت پرستاران بود.

این دپارتمان تعریف می‌کند که کار تمام وقت به معنای 30 ساعت کار پرداختی در هر هفته است و تجربه کار باید در مدت 36 ماه قبل از ارسال درخواست توسط متقاضی به دست آمده باشد. تجربه کار به عنوان دانشجو شده معتبر نمی‌شود.

سایر نیازهای تجربه کار برای متقاضیان شامل تجربه کاری است که در زمینه‌های رده‌بندی حرفه‌ای ملی (NOC) با کدهای 4411 یا 4412 قرار دارد. IRCC توضیح می‌دهد که تجربه کار باید در یکی از این شغل‌ها باشد و نمی‌تواند مزایای هر دو شغل را شامل شود.

علاوه بر این، شغل متقاضی باید با توصیف شغلی NOC همخوانی داشته باشد و ایشان باید بیشترین وظایف اصلی را انجام دهند.

سایر نیازها برای متقاضیان در سال 2023 همچنان همانند سال‌های گذشته باقی ماند. به عنوان مثال، آن‌ها باید بتوانند

  • نتایج آزمون زبان با نمره Canadian Language Benchmark (CLB) حداقل 5 را ارائه دهند؛
  • یک سال تحصیلات پسا دبیرستانی در کانادا یا معادل خارجی؛
  • و یک عدم سو پیشینه (سلامتی، جنایت، و امنیت) را پشت سر بگذارند.

متقاضیانی  که در این برنامه‌ها برای دریافت اقامت دائمی واجد شرایط نیستند، می‌توانند همچنان درخواست تمدید ویزای کار خود را از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) ارائه دهند.Top of Form

برای این منظور، کارفرمای آن‌ها باید ابتدا گزارش مثبت یا خنثی در مورد تأثیر بازار کارLabour Market Impact  Assessment یا LMIA بگیرد. یک LMIA یک درخواست است که یک کارفرما به اداره کار کانادا کانادا (ESDC) ارائه می‌دهد تا اثبات کند که او نمی‌تواند فردی کانادایی یا ساکن دائمی با مهارت‌های کافی برای پر کردن یک موقعیت درخواست‌نامه‌ای پیدا کند.

اگر ESDC قضاوت کند که استخدام یک شهروند خارجی از طریق برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) تأثیر مثبتی یا هیچ تأثیری بر اقتصاد کانادا ندارد، کارفرما می‌تواند آن‌ها را استخدام کند. کارکنان در TFWP دارای ویزای کار بسته هستند، به این معنا که اجازه کار برای هیچ کارفرمای دیگری در کانادا ندارند.