وزیر مهاجرت کانادا، مارک میلر، سقفی برای تعداد درخواست‌های اقامت دائم از طریق برنامه ویزای Start-up را اعلام کرد

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا از این پس تعداد سقف پرونده برای هر سازمان تعیین شده برای پشتیبانی از برنامه استارت آپ را 10 پرونده اعلام کرد.

در عمل با این تغییر میزان پذیرش مهاجر از طریق برنامه خود اشتغالی از 5500  پرونده در سال کنونی به 500 پرونده کاهش خواهد داد.

این خبر بخشی از اعلام میلر درباره تغییراتی است که در برنامه‌های کسب و کار فدرال کشور انجام می‌دهد تا زمان پروسس را کاهش داده و نوسان درخواست‌های کنونی را بهبود بخشد.

او گفت: “پردازش سریع امری حیاتی برای موفقیت کارآفرینانی است که از طریق برنامه‌های کسب و کار فدرال به کانادا می‌آیند.”

“این تغییرات ضروری، برنامه ویزای کارآفرینی و برنامه افراد خود اشتغالی را به سمت کاهش زمان پردازش سریع می‌برند و همچنین ما به طراحی اصلاحات بیشتری برای ایجاد برنامه‌هایی که در طولانی مدت پایدارتر و موثرتر باشند، نگاهی می‌اندازیم.”

اولویت برای کارآفرینانی که شروع کارشان با پشتیبانی سرمایه کانادایی یا توسط یک شبکه فضای کاری کانادایی که عضو شبکه فناوری کانادا است، خواهد بود. این شامل درخواست‌های موجود در موجودی و درخواست‌های جدید می‌شود.

تغییراتی که قرار است از سه‌شنبه ۳۰ آوریل اعمال شود، شامل توقف کامل دریافت درخواست برای برنامه خود اشتغالی است تا تمرکز بر روی پردازش درخواست‌های موجود در موجودی باشد.

برنامه افراد خود اشتغال که زمان پردازش آن به چهار سال افزایش یافته است، راهی برای مقدمات اقامت دائم در کانادا برای افرادی است که تجربه قابل توجهی در هنر، فرهنگ، تفریح یا ورزش دارند و به حیات فرهنگی کانادا می‌افزایند.

با ترکیبی از محدودیت در دریافت درخواست تا پایان سال ۲۰۲۶ و افزایش‌های برنامه‌ریزی شده در ورودی برای رده بندی تجاری فدرال که در برنامه سطوح چندساله ۲۰۲۴-۲۰۲۶ ارائه شده است، IRCC قصد دارد تا موج انتظارات را کاهش دهد و زمان انتظار را کاهش دهد در حالی که همچنان به «ورودی‌های با استعداد، نوآورانه و کارآفرینانه» خوش‌آمد می‌گوید.